Bel mij terug

Veel gestelde vragen


Wat is SMS analoog?

Sms analoog is een dienst waarmee via een analoge vaste lijn sms berichten verstuurd kunnen worden naar medewerkers of storingsmonteurs. Deze dienst werd door KPN geleverd onder de naam Modem Ingang Dienst. 


Stopt KPN met de Modem Ingang Dienst (verzenden van SMS berichten via een analoge lijn)?

Ja, KPN is per 1 juli met haar Modem Ingang Dienst gestopt en heeft deze dienst overgedragen aan OrcaGroup. Vanaf 1 juli 2014 is een abonnement benodigd om gebruik te maken van deze dienst. Dit is officiëel bekend gemaakt in een persbericht.


Voor wie is SMS analoog bedoeld?

Voor alle organisaties (en particulieren) die apparatuur gebruiken die is aangesloten op een vaste telefoonlijn om sms berichten te versturen.


Wie is OrcaGroup?

OrcaGroup is een bedrijf gespecialiseerd in telecommunicatie oplossingen. Al sinds 1991 worden diverse alarmerings applicaties gebouwd en geleverd of als dienst ter beschikking gesteld. OrcaGroup heeft de beschikking over een geavanceerd multimedia platform waar SMS Analoog een onderdeel van is.


Ik heb geen abonnement bij KPN: heb ik toch een abonnement op SMS Analoog nodig?

U maakt sowieso gebruik van SMS Analoog indien u herinneringsberichten ontvangt van SMS Analoog en/of als de alarmeringsberichten die u per SMS ontvangt 088-7766556 als afzender hebben. Het verzenden van alarmeringsberichten per SMS staat los van de provider van uw (telefoon)abonnement. Om berichten te blijven ontvangen, heeft u een abonnement nodig.


Hoe meld ik me aan?

Door het invullen van het aanmeldformulier.


Is automatisch incasso verplicht?

Ja, om de kostprijs voor deze dienst zo laag mogelijk te houden, is SMS Analoog zo veel mogelijk geautomatiseerd. Zonder automatische incasso zou het versturen en verwerken van facturen teveel extra kosten met zich meebrengen.


Als ik mijn bundel van een maand heb opgebruikt, krijg ik dan geen doormeldingen meer?

Wij houden bij hoeveel sms berichten u per maand verstuurd, als de bundel limiet bereikt is, blijven we de alarm berichten verzenden. Berichten boven de bundel worden verrekend met de volgende maandfactuur.


Als ik meerdere alarmmelders heb, geldt het abonnement dan per alarmmelder of is het een abonnement voor mijn  hele bedrijf?

Het abonnement geldt per factuuradres. Er kunnen tot 10 alarmmelders (met verschillende CLI's) worden opgenomen in 1 abonnement. Heeft u meer alarmmelders dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk.


Kan SMS analoog opgeheven of gewijzigd worden?

Ja, het abonnement is per maand opzegbaar.


Wat is de levertijd?

Na verzending van de aanmelding is het systeem direct operationeel.


Wanneer ontvang ik mijn eerste factuur

U ontvangt uw eerste factuur aan het begin van de maand volgend op aanmelding.


Op factuur staat "aanvullend verbruik", maar ik ben binnen mijn bundel gebleven.

Het bedrag achter deze regel is 0: er is geen aanvullend gebruik in rekening gebracht.


Het berekende maandbedrag is te hoog/ er is meer dan 1 x het maandbedrag berekend.

Indien u gedurende de maand een abo heeft afgesloten, zijn de kosten voor de resterende tijd van die maand naar rato berekend en opgeteld bij de kosten voor de nieuwe maand. (Maandkosten worden vooruit betaald).


Wat is CLI?

CLI staat voor Calling Line Identification: het nummer waarmee de alarmmelder uitbelt. Met dit nummer identificeert het smsanaloog systeem bij welke klant deze alarmmelding hoort. Het is belangrijk dat u ervoor zorgt dat uw installatie (alarmmelder) een dit nummer meezendt bij een melding. 


Hoe weet ik of SMS Analoog werkt? Of hoe weet ik of ik mijn alarmberichten nog per sms ontvang?

De makkelijkste manier om dit te controleren is door een testalarm te starten of de ontvanger te informeren over de test en het alarm op gecontroleerde wijze te starten. Indien u een SMS ontvangt van dit alarm dan kunt u ervan uitgaan dat de berichtgeving werkt.


Hoe kan ik de werking van SMS analoog testen? 

Wij adviseren u om uw systeem regelmatig te testen. Als u een SMS ontvangt van een testalarm dan weet u dat SMS Analoog werkt. Ontvangt u geen SMS? Neem dan contact op met onze helpdesk. De helpdesk is op werkdagen bereikbaar tussen 8:30 uur en 17:00 uur op 088-7766556 of via helpdesk@smsanaloog.nl


Ik krijg een SMS Bericht dat ik nog geen abonnement heb, maar ik heb me reeds aangemeld.

Wij gebruiker het nummer waarmee u installatie (alarmmelder) uitbelt om uw abonnement te registreren. Indien u niet het juiste nummer heeft doorgegeven of indien uw installatie berichten verstuurt zonder nummerweergave, kunnen wij uw installatie niet koppelen aan het abonnement. Om dit op te lossen kunt u een e-mail sturen naar helpdesk@smsanaloog.nl met vermelding van uw naam, telefoonnummer en het juiste nummer van uw installatie. Indien uw installatie berichten verstuurt zonder nummerweergave, dan dient u dit uit te schakelen. 


 
Antwoord niet gevonden? Klik dan hier!

Abonnementen


De kosten van het abonnement zijn afhankelijk van het verbruik per CLI (het telefoonnummer waar vandaan gebeld wordt) per maand.




Aanmelden ›

Alle bedragen exclusief BTW. De abonnementskosten worden per maand vooraf gefactureerd. De verbruikte sms-jes boven de bundel worden achteraf per maand gefactureerd.


Indien u extra ontvangers wilt toevoegen kunt u zich via deze link hiervoor aanmelden.

De kosten van deze extra functie zijn € 3,- excl. BTW per maand. De extra sms berichten worden via uw huidige abonnement verrekend. Het instellen van deze nieuwe dienst is geheel kosteloos.